Followers

Tuesday, November 29, 2011

Gadis, Wanita dan Lelaki

.Assalamualaikum.
Just now aku tengok cerita Samarinda dekat tv3 tu tiba-2 emotional tengok laki bini tu gaduh where i dun think that apa yg si husband cakap dan buat tu betul. Memandangkan blog aku pun da berhabuk tak update so here is my new opinion. Aku rasa aku patut tulis dan bebelkan supaya aku tak stress. K annoy sgt kalau makin banyak aku membebel.


Perempuan dijadikan dari tulang rusuk kiri lelaki. Hati perempuan sangat kecil 
dan mudah terluka. Sebagai lelaki adalah menjadi kewajipan untuk menjaga 
dan merawat sesuatu kedukaan seorang perempuan. Sekiranya berlaku sesuatu kesulitan, bukanlah dengan cara berkasar untuk mengajari seorang perempuan, tetapi gunakanlah sepenuh kelembutan untuk mendidik dan mengingatinya tentang sesuatu perkara. Sekiranya pergaduhan dalam pernikahan, haruslah seorang lelaki mengingatkan dirinya tentang pengorbanan seorang isteri melayani permintaannya sehingga berjuang antara hidup dan mati melahirkan anak hasil daripada pernikahan itu.

p/s: ayat di atas adalah hasil nukilan aku. tak ad copy-2 k. tak main copycat copypig and whatever :)

No comments:

Post a Comment